Κλείνει εντός ολίγου όλη η διαδικασία εισαγωγικών εξετάσεων στις αγγλόφωνες Ιατρικές σχολές της Ευρώπης.

Ένα συμπέρασμα όχι ευχάριστο είναι το γεγονός ότι έμειναν έξω τουλάχιστον 150 ελληνόπουλα αποτυγχάνοντας στα τεστ εισαγωγής.

ΟΙ ΛΟΓΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΚΟΛΟΥΘΟΙ:

  1. Η αφελής άποψη πως στην Βουλγαρία ΟΛΟΙ ΠΕΡΝΑΝΕ είναι πολύ δημοφιλής σε διάφορους μεσολαβητές, ατζέντηδες, εκπροσώπους, δικηγόρους.
  2. Το ξέγνοιαστο καλοκαίρι χωρίς μάθημα προετοιμασίας ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΝΑΓΚΑΙΟ για την εισαγωγή αλλά και για την μετάβαση από την μαθητική νοοτροπία στην φοιτητική νοοτροπία.
  3. Πολλοί από τους αποτυχόντες είχαν για προετοιμασία το παλιό βιβλίο των ερωτήσεων ενώ από τον Μάϊο κυκλοφόρησε νέο που ήταν πιο σύγχρονο και παρείχε και ερωτήσεις ΑΝΑΤΟΜΙΚΗΣ στην ύλη της Βιολογίας.
  4. Κάποιοι χρησιμοποίησαν ως φροντιστές Φυσικούς, Χημικούς και κυρίως καθηγητές αγγλικών, άριστους μεν, άσχετους δε με την ιδιόμορφη και απαιτητική ύλη των τεστ. Η ύλη αυτή είναι πολύ διαφορετική από την ύλη της Γ Λυκείου.
  5. Τέλος αρκετοί υποψήφιοι του ιατρικού Πανεπιστημίου Σόφιας (MUS) έδωσαν τεστ παρά το γεγονός ότι στην Γ’ Λυκείου στα μαθήματα Βιολογίας και Χημείας είχαν πολύ χαμηλή βαθμολογία. Οι δύο αυτοί βαθμοί ισοτιμούνται και προστίθενται στα τρία μαθήματα του τεστ. Έτσι ενώ κάποιοι έγραψαν άριστα βρέθηκαν εκτός λίστας επιτυχόντων.

Γενικά οι θέσεις στις Ιατρικές Σχολές της Ε.Ε. είναι πολύτιμες, δεν χαρίζονται, απαιτείται σοβαρή προετοιμασία και απόλυτα ορθή πληροφόρηση.

Η ζήτηση παγκοσμίως είναι ασφυκτική και όλο και μεγαλώνει. Για παράδειγμα αρκεί να αναφέρουμε ότι στην Ιατρική της Φιλιππούπολης (PLOVDIV) αυτή την στιγμή φοιτούν 300(!!!) Ιατλαοί φοιτητές.

Μ. ΜΠΑΝΙΩΡΑΣ

Μαθηματικός ΑΠΘ

ΤΟΜΙ SCHOOL